Monday 6 February 2012

Online revision

Bimbang kedatangan peperiksaan ? ROZANA SANI mengemukakan menerima bantuan dalam talian dan menawarkan beberapa peperiksaan bersangkutan dikaitkan untuk ibu bapa dan pelajar-pelajar.

1. Secara elektronik meneliti eExam (www.exam.com.my) direka khas untuk Year 4, 5 dan 6 pelajar menyediakan untuk UPSR. Ia mempunyai sebuah buku kerja mesra dan interaktif yang mengandungi Bahasa Malaysia, Inggeris, Matematik , dan mata pelajaran Sains. Satu projek bersama antara Telekom Smart School Sdn Bhd dan W Ilmuworld Sdn Bhd kelima (5WI), ia menyediakan laporan-laporan untuk kemajuan pelajar-pelajar dan memberitahu ibu bapa setiap hari.

2. Mari Belajar (http://maribelajar.forumotion.com /) ialah satu forum yang berbincang topik-topik dari soalan-soalan peperiksaan ke kegiatan sekolah, isu-isu semasa, isu global dan motivasi nasihat-nasihat. Saham ahli-ahli maklumat dan komen-komen serta menawarkan cadangan-cadangan. Mereka terdiri guru-guru dan pelajar-pelajar yang menduduki peperiksaan tahun ini

3. Dapatkan tip UPSR, PMR atau SPM, di laman web ini (http://www.tipsexam.com /) mempunyai sesuatu untuk semua orang. Tip peperiksaan UPSR khusus untuk membenarkan bacaan pelajar-pelajar tip-tip lima jam sebelum peperiksaan. Untuk PMR , terdapat tip-tip peperiksaan terbaru dari di seluruh negara dan tip-tip SPM lebih tumpuan mengenai Sains tertakluk untuk 2010.

4. Sentuhan tuisyen UPSR dalam talian oleh guru-guru, Portal Pendidikan 2010 (http:// www.myupsr.com /) mempunyai kedua-dua percuma dan membayar kandungan kepada pelajar disediakan oleh guru-guru berpengalaman. Terdapat juga laman sembang, blog dan perbincangan-perbincangan motivasi selain tip-tip kepada ibu bapa.

0 comments:

Post a Comment